pracka elektrolux

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Pátek Duben 10 14:57:35 CEST 2009

Ciastocne si odpoviem sam ( hruby popis )

Pracka pouziva rovnaky plosak, ako Zanussi ( podla napisov na plosaku)
Riadenie zabezpecuje procesor Motorola MC68HC908GP32CFB
Ma pripojene vystupne registre - 595-ky (2ks) a dve osmice darlingtonov
- ULN2004

Vystupy:
Smer motora sa riadi relatkami, rychlost sa ovlada thyristorom.
ovladanie blokovania dveri spina ACS102-ka a elektromagneticky zamok dveri
podobne napustanie - elektromagneticke ventily ( v mojom pripade 2 ks )
spinannie vystupneho cerpadla je riesene triakom.

Vstupy:
tlakovy spinac  - nastaveny na 3 tlaky ( 3 urovne hladiny )

snimanie otacania bubna ( pouzivane na nastavenie otvaracich dvierok pri
vypnuti tak, aby boli hore ) - pasivne snimanie - kus plechu/magnetu na
nemagnetickej remenici.
Snimanie je jazyckovym kontaktom ( v mojom pipade funkcne - pocut ako
cvaka a meranie potvrdzuje cas zopnutia a vypnutia podla cvakntia )

snimanie otacania motora - tacho na oske motora - potocenie rukou bubna
- cez remenicu na motor generuje radovo okolo 2-7V podla rychlosti otacania

meranie teploty - nejaky termistor - pri asi 20 stupnoch okolo 4.95
kOhmu, po zahriati fenom odpor klesal ( 4.65 kohm - teplotu som nemeral)

Na riadiacej doske som presiel vsetky pripojne konektory...
Volic programu dava 4bitovy kod procesoru, ktory program je zvoleny.

Toto vycera na nejaky problem v riadiacej elektronike... to nemienim
debugovat - asi by som skor urobil kompletnen nove riadenie, ale ( dufam)
oprava vyjde lacnejsie ako vyvoj.

Nasiel som jednu malickost, ale ta asi s problemom nesuvisi.
Zemnenie bubna nie je funkcne - kontakt zemnenie je na strane remenice,
ale nedolieha dobre na lozisko. Bubon teda nie je zemneny.
Skusim to este nejak napruzit, aby to malo dobry kontakt, aj ked je tam
velmi tazky pristup - asi budem musiet dat dolu remenicu.

Ak by niekoho este nieco napadlo, kazdy napad, aj "vystrel do tmy" uvitam...

Dodo