[Mech] Vymena brzdovych celisti na Fabia I

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Čtvrtek Duben 9 20:50:44 CEST 2009


> Omlouvam se za OT, ale ceka me vymena zadnich brzdovych celisti na
> Fabii I, na ktere jsem to zatim nedelal tak bych rad zjistil na co se
> mam pripravit.
> 
> Predpokladam, ze to vice mene bude klasika, ale jeden se radeji zepta

Ted jsem se dival do servisni prirucky ale je jen pro modelovy rok 2000. 
Vse vypada jak klasika.

> Predpokladam, ze buben drzi nejaky zapusteny sroub a aby slo buben
> sundat budou se muset celisti dostat do "0" polohy, kterou asi
> vymezuje klinek + pruzina pristupna asi pres diru od sroubu kola. 

Ano presne tak, klinek se ma posunout nahoru.

> Nasledne se buben kladivem vytluce dolu.

To by po odjisteni celisti nemelo byt nutne. Vzdy kdyz jsem musel po 
odjisteni pouzit hrubou silu tak bylo neco spatne, zpravidla to byl 
hodne jety buben.

> Otazkou je co dal, lze nejak zajistit brzdovy valec tak, aby se mi
> nerozlezl a nemusel jsem pak odvzdusnovat brzdy? Jak jdou sundat

Pri sundavani celisti byt opatrny a pokud hned budete nasazovat nove tak 
ani neni potreba valecek fixovat. Jinak nejednodussi je ho stlacit (ja 
obvykle vypoustim prebytecnou brzdovku odvzusnovacim sroubem ale opet to 
chce trochu sikovnost) a drazkami protahnout nejaky drat kterym valecek 
ovazete. Profi se na to pouziva plech ve tvaru U ktery se pres valecek 
nasadi.
Ovsem kapalina se ma kazde 2-3 roky menit takze pokud ji tam mate dele 
tak bych to odvzdusil (samozrejme i tak je dobre okruh neotevrit) pri 
jednom, nasledujici vikend je prodlouzeny a ma byt pekne pocasi tak casu 
budete mit dost.

> pritahovaci pruziny a v jakem poradi? Predpokladam , ze celisti jsou
> na cepu a budou zajisteny nejakou pritlacnou pruzinou, jak jde dolu?

Klasika, stejne to uz bylo na Skode 1000 a i na zapad od nasich hranic 
se toto pouziva dost dlouho. Trn z druhe strany podrzet a klestemi 
otocit miskou pruziny a opatrne ji vyndat i s pruzinou, montaz je opacny 
postup akorat vyzaduje vice sikovnosti nez demontaz.

> Zkratka jake tam jsou zaludnosti?

No procetl jsem to zbezne a nic jsem nenasel. Pokud nemate ABS nebo mate 
jen ABS bez ASR/ESP tak i to odvzdusnovani by melo byt bezproblemove.
Mam dojem, ze jste tu nekolikrat omylem posilal linky na rapid s ne 
zrovna koser obsahem takze asi nebudete mit problem najit a stahnout 
servisni prirucku...

Ovsem jak napasal pan Galuszka

> Na pneumatikach a brzdach se nesmi setrit.

pod coz se podepisuji, tak doporucuji tez variantu autoservis pokud 
nemate dost zkusenosti.

Pavel





Další informace o konferenci Hw-list