Digitalni filtr napeti potenciometru jednoduch dig. filtr celocisleny

nesvacil@posys.eu nesvacil@posys.eu
Středa Duben 8 17:47:57 CEST 2009

Zdravim,

muzete udelat jednoduchy dig. filtr celociselny. Prumer poslednich ctyr napriklad. Neni nutny zadny kruhovy buffer.
Staci si pamatovat soucet.

Algoritmus pro prumer posl.4:

1. Pri prvnim mereni naplnim hodnotu souctu 4x danou hodnotou tj. jednoduchy bitovy posun 2x
2. Vysledna hodnota po prvnim a jakemkoliv dalsim mereni je zase posun bitovy 2x na druhou stranu
3. Pri zapisu nove hodnoty do souctu nejrpve odectu 1/4 tj. s posunem bitu 2x a pote prictu novou hodnotu.

Jinak nejsem zas tak zdatny, ale kdyz jsem si sposcital ze 10 bitu je 1024 urovni, tak posledni bit je pri 5V neco kolem
5mV a tak bych rekl, ze zde muze byt docela velke ruseni ???

Jirka