Digitalizace stovek kanalu

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Duben 8 07:07:00 CEST 2009

Lenze CCD nie je snimac, to je len bohuzial taky vseobecne rozsireny omyl... Aj na tych cipoch, ktore sa zvyknu oznacovat ako CCD su snimacom fotodiody. CCD je struktura, ktora umozni serializovat zosnimanu analogovu hodnotu, akysi analogovy shift register. Da sa naimitovat aj v diskretnej podobe tranzistormi a kondenzatormi, ale to pochopitelne nie je celkom ono. Vyhoda oproti multiplexeru nie je v rychlosti, ta je limitovana rychlostou AD prevodnika, ale tym, ze sa takto "zbiera" fotoindukovany naboj na vsetkych snimacoch po cely cas merania (citaj: je vyssia celkova citlivost).

Myslim si, ze povodne zadanie bolo dostatocne nezmyselne na to, aby k nemu bola adekvatna nezmyselna odpoved. Nenapada ma dovod pouzit fotodiodu ako snimac vo fotovoltaickom rezime (ake ma napada N dovodov preco ju tak nepouzit). Davat ku kazdej fotodiode JFET operak tiez neznie ako ze to niekto mysli vazne.

V tomto duchu je dat si vyrobit vlastny svab - pochopitelne, v rozumnej serii, pisal som predsa, ak to nema byt bastl - jedno z najlacnejsich rieseni. AVRko sa na to dat neda kvoli parentom, ale je hafo inych procesorovych jadier co sa daju pouzit.

wek