Velikost kompenzacniho kondenzatoru

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Úterý Duben 7 02:09:35 CEST 2009

Milan Mlynarčík napsal(a):
> Vase uvahy su nespravne.
> Ak budem mat halu s nekompenzovanymi svietidlami s cos Fi = 0,7 , tak cele
> rozvody k svietidlam aj spinace musim dimenzovat na 2 x vacsie prudy nez
> keby boli riadne kompenzovane. Aj straty v tych rozvodoch (4x vacsie) budem
> musiet platit ja. O ostatnu siet v okoli (meste atd.) sa nemusim starat, je
> to pre mna "cierna skrinka" poskytujuca 3 x 230V.

Tak s tim souhlasim.
> Kompenzovanie okolitej siete je starost rozvodnych zavodov.

> Na Vas to nema
> ziadny vplyv.

S timto nesouhlasim....jak se odlisuje "okolni sit " od me site? Neni
nahodou vsechno paralelne?  Je sice pravda, ze pokud prikladne uvedena
svetla s cosfi 0,7
vykompenzuji, tak v me siti  potece jen cinny proud. A to je pro me
nejdulezitejsi.
 To ale nemeni nic na faktu ( z pohledu dodavatele el. proudu) , ze
kompenzaci ovlivnuji i ostatni spotrebice v rozvodech (to co je  pred
elektromerem)
Predstavte si to jako jeden velky paralelni LC obvod. Ten ma k sobe
pripojenou jeste realnou slozku odporu.  Ta indukcnosti a kapacita je
slozena z malych  indukcnosti a malych kapacit. Tyto male indukcnosti a
kapacity jsou pripojene na vedenich do jednoho spolecneho bodu, nebo do
vice spolecnych bodu, ktere se opet nekde spojuji... atd....  Odpojenim
nebo pripojenim jedne indukcnosti nebo jine kapacity ovlivnim vice ci
mene proudy ( jalove) v ostatnich vetvich.
JaKub