Velikost kompenzacniho kondenzatoru

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Pondělí Duben 6 22:33:08 CEST 2009

Vase uvahy su nespravne.
Ak budem mat halu s nekompenzovanymi svietidlami s cos Fi = 0,7 , tak cele
rozvody k svietidlam aj spinace musim dimenzovat na 2 x vacsie prudy nez
keby boli riadne kompenzovane. Aj straty v tych rozvodoch (4x vacsie) budem
musiet platit ja. O ostatnu siet v okoli (meste atd.) sa nemusim starat, je
to pre mna "cierna skrinka" poskytujuca 3 x 230V.
Kompenzovanie okolitej siete je starost rozvodnych zavodov. Na Vas to nema
ziadny vplyv.

                                                Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "jan.kuba"

Ten vypocet bude sedet, pokud se budu na kompenzovany spotrebic koukat
za jalovym elektromerem.

Problem kompenzace obecne  je trochu slozitejsi. Vypocet je jedna  vec,
ale v pripade celkove kompenzace site je treba vychazet predevsim z
namerenych hodnot.  Pokud vim, tak elektrosoustava ( privod v dome ) je
paralelni. Budu pro jednoduchost uvazovat jednofazovy rozvod.
K cemu mi je kompenzace  dvou tlumivek v mem byte, kdyz bych musel
"vykompenzovat" cely dum, ba cele mesto......
A co kdyz ma soused nekde v byte paralelne k siti nejaky spotrebic s
velkou kapacitni slozkou?  ( videl jsem nabijecku autobaterii s 70mikroF
olejákem a můstkem připojenou rovnou k síti ) To s tim svym kondem navic
tomu jeste "dam korunu"

Od toho jsou velike kompenzacni stanice, ktere hlidaji prubeh jalove
spotreby a dle toho pripojuji/odpojuji kapacity.
Samozrejme ze kazdy kondik u zarivky s tlumivkou asi prispeje k
vyvazenejsi siti, ale snazit se doma kompenzovat indukcnost holiciho
strojku, nebo vybojky s tlumivkou 100W nema moc  velky smysl, jak psala
Sasa.
JaKub