Zdroj pro MSI MediaLive ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Duben 6 22:26:40 CEST 2009

> Zdravím,
>   ano, toto je "generická verze" toho, co tam mám já. Číslo souhlasí, až na
> tu dvojku. Vypadá úplně stejně, až na tu kabeláž. Samozřejmě, chybějící
> konektory by se daly řešit rozmnožkami, ikdyž zrovna rozmnožky na ten menší
> konektor (který bývá  do disketových mechanik) nejsou běžné a tady jich je
> těchto konektorů třeba asi 5, některé i na celkem dlouhém kablíku, naopak 2
> SATA PWR konektory jsou na kablíku všeho všudy cca 10 cm dlouhém, zkrátka
> optimalizace na tu krabici (ikdyž samozřejmě to není úplně speciální zdroj)
> [...]

Zdravím,
  tak už mi mašinka zase jede. Koupil jsem tu generickou verzi, nakonec jsem ji
našel u "zelené příšery" za cenu o dost levnější než ve 100m. Kabelážně to šlo
celkem dobře přizpůsobit, největší problém byl, že hlavní pramen vodičů vede
ze zdroje na druhé straně než z toho původního, což už dělalo mírné problémy s
hlavním konektorem na motherboardu, ale nakonec se to podařilo.
  Zajímavým způsobem jsem vyřešil nedostatek těch malých konektorů na novém
zdroji. Protože starý zdroj je jen těžko opravitelný (shořelé trafo
s mezizávitovými a mezivinuťovými :-) zkraty), odcvakal jsem kusy kabelů s těmi
malými konektory, ty ucvaklé konce jsem v délce cca 8mm odizoloval, jednotlivé
drátky ohnul individuálně o 180 stupňů tak, aby co možná pokryly celý povrch té
izolace, a toto jsem zasunul do dutinky Molexu zdroje (těch mám naopak velký
přebytek, ten zdroj má 4 a já nepotřebuji ani jeden). Do některých dutinek to
nešlo, tak jsem je mírně rozšířil pomocí hrotu vhodného křížového šroubováku
(zasunout a pootočit). Jde to zasunout dosti hluboko, velmi dobře to těsní a
velmi to drží, neboť drátky jsou zaklesnuty a při tahu ven mají tendenci se
vzpírat. Jeden takový spoj jsem chtěl cvičně zase vytrhnout a potřebná síla
byla podstatně vyšší než na rozebrání normálního konektoru. Domnívám se, že i
kontakt bude velmi dobrý a tak toto řešení považuji za prakticky ideální a mohu
ho každému doporučit :-).

S pozdravem Pavel Troller