Re: OT: platební karta

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Duben 1 08:52:03 CEST 2009

Puvodni zprava ze dne 1.4.2009 od Šula Miloš:

> Aha, ale já kartu měl oprávněně se souhlasem majitele...

Opravnene? To nelze. Majitelem je banka, drzitelem osoba, na kterou je
karta vystavena. Nikdo jiny opravneny neni a nemuze byt.

> takže to nelze klasifikovat jako trestný čin.

Nejsi opravnena osoba, to je jen ten drzitel, ktery nikomu nemuze
kartu pujcovat. Takze proste podstata trestneho cinu je naplnena. Dal
uz to musi posoudit soud.

> Teď už si dám pozor, ale jen pro představu jsem s touhle kartou
> platil asi tak 10x v různých obchodech od Alberta přes Kaufland a
> Hypernovu a nikde mi nic neřekli...

Tim se rozhodne nikde nechlub, to neni legrace...

> takže chcete říct, že je bežné, že supermarkety běžně páchají
> trestné činy ?

Oni nepachaji trestne ciny, oni si toho nevsimli, nemuseli to poznat,
pro ne to ani trestne neni. Trestne je to pro tebe. A ta pritelkyne
minimalne jedna v rozporu s podminkami pro vydavani platebnich karet,
kdyz kartu pujci.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem