bajkonur

Bc. Marek Pavlu pavlu@HWserver.cz
Úterý Září 30 20:54:46 CEST 2008

A jajaj, omlouvam se velice, ja jsem chtel odepsat do OTecka, ale blbec jsem
to neprepsal:(...

M.P.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Bc. Marek Pavlu
Sent: Tuesday, September 30, 2008 7:10 PM
To: 'HW-news'
Subject: OT: bajkonur

Procpak myslite, ze se musi pouzivat plachty u leseni?
No prave, aby to kolemjdouci nebacilo po hlave:)...

Jinak je riziko a je prijatelne riziko.
Prijatelne riziko je to, ktere podstupujeme obecne a nelze jej jinak omezit.
To je i prejiti pres ulici a vite prece, kolik volu skace do silnice a vubec
se neohlednou.
Jezdim v Okomouci a takove experty znam a je to od decek az po stare vazene
pany v letech...

A pak je tu riziko, ktere je zcela realne a muze nastat vzdy pri dane
pracovni cinnosti.
To je od ochrannych pomucek az po ruzne zabrany, skoleni atd...

A tady se setrit nema a nesmi, protoze je tam velka mira pravdepodnosti
urazu.
Priklad, lidi s dlouhyma vlasama u tocivych stroju apod...
Lidi pracujici s horlavinami atd...

Muzu Vam ze zdejsi fabriky odvypravet pribeh, kdy mladymu klukovi kratce po
svatbe vzplaly monterky nasaknute benzinem pri cisteni lisu.
Popaleniny na vice nez 90% tela, takze proste sanci nemel!
Navic toto je naproste hazarderstvi a nikdo ho nekontroloval, takze nez ho
uhasili, jeste  v zachvatu chvili pobihal.
A to existuji na cisteni dokonce lepsi veci nez benzin a jejich vypary jsou
nehorlave...

Pritom tady to potencialni riziko a nasledky jsou znacne.
Kdyby pracovali ve dvojici, mel minimalne sanci na preziti...
Kdyby pri tomto hazardu byla po ruce hasici pena, tak by i to procenmto
popalenin bylo mensi...

Dalsim pripadem je tolerance zastaralych lisovacich stroju bez aktivnich
ochran.
Takto prislo o prsty/ruce v dane fabrice nekolik lidi...

A to jsou jen priklady z jedne fabriky, o ktere vim z prvni ruky...

Takze mi prosim nevykladejte, ze ty ochrany nestoji za to, to je totiz
naprosta volovina a rekne to jen clovek, ktery nevidel ty nasledky a proto
se ty normy a pozadavky na ochranu postupne zavadeji a jsou cim dal
tvrdsi...

PS: Zadne prachy mi z toho zavadeni nekapnou, takze to neni lobby.
    Jen racionalne a humanne uvazuji, bylo by dobe, kdyby nas bylo vic...

S pozdravem,
	Marek Pavlu