Prevod signalu CGA na VGA

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Září 27 21:19:02 CEST 2008

Prakticky vsetky zariadenia ktore som na toto videl (napr. http://www.weiya.com.tw/products_detail.asp?le=english&fid=111&pid=118&top_fid=91 ) boli zalozene na AL250/AL251 od AverLogic (http://www.averlogic.com/product_video.htm ). Zhruba je to 3xADC, logika pre pamat a potom 3xDAC, plus nejake to sekvencovanie. Prakticke skusenosti boli, ze to sumelo ako prasa, a dost zaviselo od toho, ako sa implementoval fazovy zaves, ci sa obraz trhal alebo krcil apod. - ale to bol zrejme problem tej konkretnej dosky (a napokon mozno aj ten sum - tusim je tam nejaky predzosilnovac ci co). Este bol problem s niektorymi monitormi, ktore sa nechytali na tu zdvojenu frekvenciu; najma LCD obvykle vyzaduju aby presne sedelo casovanie na tych niekolko malo rezimov co maju implementovane, u CRT je to obvykle lepsie a chytaju sa na velmi siroky rozsah frekvencii, sirok synchronizacnych pulzov atd.

Takmer mam nutkanie povedat, ze by ste mali radsej skusit zohnat taky kontroler do LCD, ktory sa na to CGA priamo chyti; alebo si taky spravit. V konecnom dosledku v tom LCD sa presne taky isty prevod z VGA do nativneho rozlisenia robi; tak ten jeden prevod naviac je vlastne len zhorsovanie veci. Ja viem ze to znie sialene, ale mozno to je lepsia cesta. Vsetko zavisi od Vasich moznosti a "seriovosti" riesenia.

wek