Oddeleni zemi

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Sobota Září 27 19:46:38 CEST 2008

Galvanicke oddeleni ma smysl techdy, pokud jsou ruzne zeme, vzdalenost
zde nehraje az tak dulezitou roli.
RS232 na 15m neni zadny problem, ani v prymyslovem prostredi.
Pri teto zdalenosti zalezi vyhradne na ruseni.

K vasemu problemu:
Klidne bych vedl jednim kabelem (15m) RS 485 + napajeni 24V pro ten panel.
K PC bych to gavanicky oddelil.

Oduvodneni:
ad napajeni: Vizualizace procesu by mela byt zavisla vyhradne na stroji,
  dale vzdalenost a pouzita linka nepredtsavuje zadny zasadni problem.
  V tomto usporadani (linku L+ k monitoru lze doplnkove jistit pristrojovou
  pojistkou) po strance technicke je vse v poradku (ba naopak, odpadne
  dalsi zdroj) a po strance montazni a ekonomicke je to prinos.

ad PC) PE PC byva spojen s GND RS232, M svorka byva, ale nemusi byt
  spojena s PE.
  V pripade, ze neni spojena, muze si M svorka "plavat" rozdilem az 40V
  (overeno) pri proudu cca 0.1 mA.
  V pripade spojene PE, mate problem, pokud dojde napriklad
  ke zkratu v kancelari L proti PE.
  Dalsim kriteriem je celkova delka PE mezi PE PC a PE stroje a impedance PE
  (predpokladejme pracovne vdy tu horsi variantu a to zkrat L na PE u stroje
i u PC).

Slavek