Ciastocny OT: ExpressCard do notebooku - serial port

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Pátek Září 26 10:08:04 CEST 2008

Jakou kartu nevim, ale IMHO svet speje tam, ze RS232 a LPT se odebiraji na
smetiste dejin, RS232 diky konvertorum pomaleji... Doba asi uz patri
bezdratovym technologiim, zatim preziva USB a Ethernet ;-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Miroslav Šinko
Sent: Friday, September 26, 2008 10:02 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Ciastocny OT: ExpressCard do notebooku - serial port

Dobry den,

vyuzijem to, ze sa tu preberaju notebooky.

Hodila by sa mi do notebooku rozsirujuca karta so seriovym (pripadne aj
paralelnym) portom, ale "poctivym". Mam notebook len so slotom ExpressCard
(34/54). Skusal som kartu ST Labs ExpressCard 1Serial 1Parallel C-360. Na
moje zdesenie sa ohlasila ako USB<->serial a USB<->parallel converter a ako
sa dalo cakat, cez seriovy port nefungovali specificke aplikacie narocne na
casovanie, pripadne vyuzivajuce exoticke rychlosti. Napr. karta nedovolila
nastavit 10400Bd. Ako som si nastudoval nasledne, ExpressCard v sebe
integruje zbernice USB a PCIe. Mozete niekto doporucit overenu rozsirujucu
ExpressCard serial kartu, ktora vyuziva rozhranie PCIe? Pripadne ak mate
nejaku overenu, cez ktoru pracuju aj narocnejsie aplikacie?

Taka poznamka, mal som pozicany starsi notebook s CardBus Type II slotom a
rozsirujucou kartou RS232. Fungovalo vsetko. Kam ten svet speje?

Vdaka,
miro

PS: kviz na piatok, kde sa pouziva rychlost 10400Bd? Pomockou nech je, ze sa
na to hodi viac notebook, ako PC.

PS2: do hw-listu som sa registroval opat s touto novou adresou, stary dobry
rocketmail (na serveri yahoo) skoncil ako nepouzitelny. Ten spam-filter, co
zaviedli sa tak ucinne branil mailom z konfery, ze ma konfera vyhodila...
Tak snad to bude teraz lepsie, aj ked komfort web-rozhrania gmailu nesiaha