Open source a freeware [ Was: Open source programator ]

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Čtvrtek Září 25 08:54:51 CEST 2008

Jste prilis konzervetivni. Zpusob ovladani neni az tak dulezite, hlavni e jednoduchost, spolehlivost a blbovzdornost.Technicky zdatny clovek musi sednout k PC nebo krabicce,(mobil, video, fotak...) pomackat tlacitka a nejak to rozchodit. Muzu napsat v prikazovem radku naprogramuj_projekt.exe Jednotka_klimatizace.prj
Ale kdo si ma pamatovat vsechny prikazy a vsechny nazvy projektu?
To jak se to ovlada prece neni az tak podstatne, pokud to vylozene nedelal nejaky antitalent. Dulezite je prece vykon, cena, u PC kompatibilita a bezpecnost. A taky servis,.(ten bohuzel chybi i na windowsu.)
Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: JD
  To: HW-news
  Sent: Thursday, September 25, 2008 12:03 AM
  Subject: Re: Open source a freeware [ Was: Open source programator ]

  To co tu resite sou zabomysi valky.

  Abychom byli konkretni: Kubuntu 8.04, KDE 3.5.9.

  Maximalizovanym oknem pohnout nejde, ve slozkach (Dolphin) backspace funguje.
  IMHO je to jen otazka nastaveni.

  At si kazdy pouziva co je mu mile, nicmene sme v HW konferenci, takze

  <no_flame_pls><IMHO>

  Firma vyrabejici produkt, u ktereho se predpoklada, ze jej bude pouzivat
  technicky zdatny clovek (= potencionalni zakaznik je technicky zdatny
  clovek), coz dozajista programator EEPROM/.../.../vseho je, by mela
  podporovat i jine OS nez ten jediny spravny z toho duvodu, ze tito lide casto
  pouzivaji i jiny OS nez ten od M$. Stejne tak by mel byt pristupny ovladaci
  sw jak s GUI pro obcasne rychle pouziti (takze s pouzitelnym GUI - viz nize),
  tak s cmdline pro moznost napr. nastaveni zkratky na paleni po kompilaci.

  Jak uz tu bylo receno, pokud je aplikace napsana "normalne", tedy ma rekneme
  nejake "vrstvy" z nichz treba jedna je komunikace s HW, dalsi GUI/cmdline
  parametry, dalsi ridici vlastni programovaci proces, tak preci neni problem
  pouze upravit casti v jinych OS odlisne (napr. pristup na porty a GUI) a
  zbytek bude stejny. Takze vymluvy ze "by se to muselo cele prepsat" poukazuji
  na to, ze SW je zrejme takovy bastl, ze se neda oddelit GUI od ridici casti a
  od pristupu k HW.

  Argumentovat ze "v GUI se lze prekliknou", "v gui jen vyberu projekt a dam
  palit, vybere se mi obvod a nageneruje SN" nebo "v cmdlajne se musi
  specifikovat kupa parametru ktere si nepamatuju" - to myslite vazne?

  - V GUI se lze prekliknout a v cmdline prepsat. Clovek neni stroj.

  - Nevidim duvod proc by v cmdline nemohlo jit napsat treba "programuj
  nazev_projektu" a nemohl se automaticky zvolit obvod, nagenerovat SN a na
  klavesu pustit paleni/verify stejne jak v GUI. Stejne v tom projektu bude
  fajl kde to je vsechno uz nastavene, pripadne dalsi kam se zapise to
  nagenerovane SN, jestli to pustim z GUI nebo cmdline to je snad jedno...
  Pokud to teda ten programovaci SW umi, coz by mel.

  - V GUI se da ztratit pokud je tam spousta voleb na spouste mist - napr z
  nabidky vyberete neco, obevi se okno se spoustou zalozek, na kazde 2-3
  tlacitka otvirajici dalsi dialogy se zalozkama a tlacitkama. Ukazkovy priklad
  je Outlook 2007. Musel sem na nej prejit z The Bat! a byl sem z toho (a porad
  jeste tak trochu sem) nestastny. Prvni dny hotove peklo, diky tomuto systemu
  nastaveni sem treba po 5ti minutach nesel nejakou volbu, zmenil ji, jenze pak
  treba druhy den sem zjistil ze by to chtelo jeste trochu ubrat (cas za ktery
  se mail oznaci jako precteny) a hledal sem to dokonce 10 minut kde to bylo! A
  to si myslim ze s pocitacem zachazet umim a dokonce je mym povolanim pomahat
  takovym co ne. Takze sem zuril stylem "Proc tam dop......e neni jeden strom
  kde by byly vsechny opsny!". To ze tento skvely program nedokaze v defaultu
  notifikovat o novem mailu co se presune po prijeti filtrem z inboxu jinam a
  musi se na to vytvaret extra pravidlo, ktere zobrazi notifikaci na max 30s
  asi skoda psat. Jeste ze to de prepsat v registrech a pak je ten interval asi
  50dni, jenze kdyz zamknete pocitac a pride vam mail, tak je ten notifikacni
  obdelnik uplne cernej a jen meni pruhlednost po najeti mysi. Navic kdyz na
  nej kliknete, tak se neotevre "nakliknuty email v okne outlooka" ale nove
  okno s mailem. No proste zazitek. Zlatej Bat.

  </IMHO>

  <rypnuti>
  Na HDD bych byt vyrobcem daval zaruku dle pouziteho OS. Proc? Porovname tyto 2
  PC:

  A) Linux, P4/3G HT, 2GB RAM, swap 256MB protoze sem liny ho vypnout a zustal
  tam od doby co sem s L zacinal (1. instalace) a nekde se docetl ze to bez nej
  nepojede - co pak s 256MB partysnou - dle statistik se stejne nikdy nepouzil,
  nebo v nem bylo max par MB

  B) Windows XP SP3 (s SP2 stejna situace), nejake core2 (tusim taky kolem 3G),
  3GB RAM, uplne vypnuty swap

  Pokud neco delam na PC A), a bavme se treba konkretne o praci s virtualnimi
  masinami (vmware, virtual box) - tam to de videt asi nejvic, tak na PC A pri
  bootu virt. masiny samozrejme problikava pomerne aktivne disk, ovsem dalsi
  prace s ni je temer bez diskove aktivity (krom ukladani velkych fajlu). Napr
  reboot hostovaneho OS trva tak 1/3 toho co poprve, disk jen parkrat lehce
  blikne a to i pote co, nechate virtualku treba pul hodiny bezet tak ze je tam
  ve win jen plocha a surfujete v OS na zeleze na netu. Temer vse je stale v
  RAM.

  Na PC B je bohuzel jakakoliv prace s virtualkou spojena s obrovskou diskovou
  aktivitou, disk musim cas od casu defragmentovat, jinak je to neunosne. A to
  na PC B je disk cca 250GB (ten na kterem sou image virtualek) a na PC A je to
  na 80GB disku. Na obou zbyva asi 30GB mista. Presto ze by mel byt 250GB SATA2
  disk rychlejsi nez 80GB IDE a ma PC B rozhodne lepsi CPU a vic RAM, prace na
  nem je vyrazne pomalejsi.

  Celkove je diskova aktivita PC A <<< nez PC B, odezva systemu na PC A je
  vyrazne lepsi, nenastavaji "mrtve az x-deseti sekundove prodlevy" behem
  kterych de tak mozna hybat mysi a seka se i prehravani MP3.

  Pro opravdove rejpaly mam na svejch virtualkach 512MB pameti v kazde, na obou
  OS, takze nepodvadim. Pokud se na PC B povoli swap, je to konec, doporuceno
  po restartu ihned volat Chocholouska.

  A neni to jen u virtualek, proste celkove disk v PC B musi zazivat docela
  perne chvile :( Obzvlaste kdyz se do hry vlozi i dalsi aplikace sady Office
  2007.

  <question_for_M$_to_think_about>
  Proc trva zavreni 1 xls obsahujici 1 tabulku o cca 100 bunkach (v kazde je
  jmeno cloveka a cislo tel. klapky, nic vic) co mam otevrene cely den a za tu
  dobu se do nej 2x podivam treba pul minuty a pri tom opet nepretrzite sviti
  ledka HDD? Nikdy nepochopim, ale stava se mi to pravidelne. Opet opakuji -
  SWAP je vypnuty.
  </question_for_M$_to_think_about>

  Dal PC B pokazde pri odchodu z prace misto logoutu restartuju, jinak to pak
  musim delat druhy den v prubehu prace coz zdrzuje, protoze "uz to proste
  nejede a vsechno trva" a me to nici nervy. PC A ma nyni uptime jen 3 dny, ale
  predtim melo 30 a nebylo to poznat, vypnuto kvuli pripojeni HW (disku), jinak
  nevypinam (apache, FTP, NX, ssh, icecast, ...).

  </rypnuti>

  </no_flame_pls>

  JDrozd

  ---