Jak zmerit odpor 100M?

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Září 24 20:05:05 CEST 2008

S tym pristrojom to ide do TOhm...

A.

p.s.: Keby si radsej napisal, preco nebudes prednasat VF... Som Ta asi
riadne... A pole to generuje tiez.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Wednesday, September 24, 2008 7:47 PM
To: HW-news
Subject: Re: Jak zmerit odpor 100M?

mam rad vsetky tieto obskurne metody :-) clovek si pri tom pocvici
technicku predstavivost a vynaliezavost.
Podobne meriame cinitel kvality supravodivych rezonancnych dutin.
Normalne sa to robi tak ze sa zmeria sirka pasma rezonancneho obvodu a
vypocita Q. Ked je ale Q v rade 10^9 a sirka pasma 0.1Hz tak to uz
celkom nejde... namiesto toho sa vo vnutri vybudi pole a pocka sa kym
neklesne jeho intenzita na 1/e :-)
b.