Open source a freeware [ Was: Open source programator ]

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Září 24 12:45:59 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 24.9.2008 od Pavel Troller:

> Bohuzel, toto je opet jeden z velmi rozsirenych mytu. Ano, mozna
> takovi lide jsou, ale jsou jich radove jednotky procent z cele
> Linuxove komunity. Vetsina vsak voli Linux ze zcela jinych duvodu.

Pavle, ja jsem se schvalne podival do toho PDF a tam pisou, ze jen pro
5% je cena nejmene dulezita, zatimco pro 25% nejvice dulezita. V teto
otazce tedy daleko vice prevazuji ti, kteri jdou po cene. Prumer je
3,63 bodu, kdy 1 je nejmene dulezita cena, 5 je nejvice dulezita cena.

Kdyz se podivam na skladbu otazek, tak to jsou velmi zavadejici
otazky. Chtel bych videt kohokoliv, at uz tomu rozumi nebo ne, jak
odpovi, ze bezpecnost nebo stabilita nebo pouzitelnost pro nej neni
dulezita. Na to ti i majitel kompostu, ktery pocitac nikdy nevidel,
odpovi kladne.

Ale hlavne, takove otazky nelze pak smichat dohromady a vysvetlovat
jako ze pro vetsinu z nich neni dulezita cena. To proste nejde, tam se
na to musis koukat oddelene.

Co je ale zajimave, to je to, ze linux nepouziva temer zadna zena, ze
uzivatele linuxu jsou velmi technicky zdatni, jsou to vetsinou
studenti a systemovi administratori, vetsinou pouzivaji linux pro
soukrome pouziti, a ze soucasne maji nainstalovane Windows, dokonce
jako dual boot.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem