Jak chranit zarovky...

Draxal Miroslav evik@mbox.vol.cz
Středa Září 24 12:02:01 CEST 2008

Tet jsem to dodelal s 10f200
 Ve finale je R7 - 1k
A na vstupu není osazen C9. chodi to pekne. Nablika MIRA

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Tomáš Tomáš
Sent: Monday, September 22, 2008 11:23 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Jak chranit zarovky...

Ani s regulaci jasu neni problem, u zarovek se zpravidla pouziva riazeni
na nabezne hrane a pokud akceptujeme fakt, ze zarovku nema prakticky
smysl regulovat od 0, ale jen od nejakeho minimalniho jasu neni s tim
zpravidla problem. Navrhoval jsem nekolik stmivacu pro vykony od 10W do
5kW a nijake zvlastni sw ficurky to nechtelo, jen u nejlevnejsich
provedeni kde se pruchod 0 detekoval primo log. nohou MCU pres nejaky
10M odpor to chtelo osciloskopem urcit zpozdemi detekce 0 a prislusne
prihnout konstanty. Microchip ma nekde na webu vzorove reseni stmivace s
nejakym 12CXX, jak hw tak sw reseni.

>Zrovna s tim stmivanim triak + MCU jsem si dost vyhral a vysledek neni
idealni. To plynule rozsviceni je v pohode, ale regulace jasu uz je
horsi. Na nejnizsich intenzitach to trochu "plapola" a neni to prijemne
pro oci. Nezjistil jsem, jestli je to spatnym snimanim pruchodu nulou
nebo nejakym nedostatkem v programu.

Zdenek

Tomáš Tomáš napsal(a):
> Pokud nechcete nic bastlit tak kupte vypinac se stmivanim, nektere
> maji funkci pomaleho rozjezdu / ochranu zarovek.
> Jinak doporucuji triak + nejaky mcu a fazove rizeni, muzete k tomu
dobastlit satmivani + dalsi opicarny.