Re: Open sourceprogramator, was: UG9yYcSPdGUgZG9icsO9IHByb2dyamátor*ROM/MCU

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Září 24 09:25:56 CEST 2008

>Po pravde receno, nevim. Pokud uz existuje soft pro krmeni nejakeho MCU s boot
>loaderem, asi neni upna hloupost postavit programator ktery by
>pouzival stejne softwarove rozhrani.

Do vcera som nevedel o existencii akehokolvek softu pod *nix  pre programovanie tych 'RD2 (OK viem ze ten novy FLIP je inzerovany ze chodi pod Linuxom ale je to javovsky mamut a mne nechodil poriadne ani pod Win, takze mam svoje pochybnosti); vsimnite si, ze ten navrh pouzit protokol 'RD2 prisiel skor ako pan kolega Vaiz pisal o svojom softe - ktory je napokon ako verzia 0.2 predsalen na spodnej hranici pouzitelnosti (je tam za tym "funguje" privela "ale") - to je bez urazky; na hobby projekt pre sukromne pouzitie je to dobre, ale je na tom este hrozne vela prace. Takze to berte tak, ze taky soft neexistuje.

>Ale pokud ma byt programator
>nejak vice univerzalni tj. pro spoustu nejruznejusich obvodu,
>pak vetsina prace bude v tom napsat fw pro programator. Stavajici soft
>pozijete pouze k prenosu dat PC->programator** a teedy pouzitim
>stavajiciho softu usetrite jen maly kousek prace.

Toto je prave ten hlboky omyl zaryteho *nixaka. Pripustte prosim, ze je trieda aplikacii, kde holy command-line nastroj je priamo nevhodny, resp. vhodny len pre velmi obmedzeny rozsah cinnosti - presne tak isto, ako hole GUI moze byt uplne nevhodne pre urcity druh aplikacii (editovat mysou).

Navyse, ako hovorim, nejde o _graficke_ rozhranie ovladane _mysou_, ale o paradigmy typu menu, informativne okna, status line atd. Prosim, stiahnite a pustte si ten DOSovsky soft Elnecu (pg4u) - vacsia cast z toho chodi aj - a poprechadzajte sa po nom; v obmedzenej miere to ide aj bez pripojeneho programatora.

Navyse, ide o velke mnozstvo podrobnosti - kazdy obvod ma rozne speciality - len tak z fleku: lockbity, alternativne sposoby mazania a programovania, rozne oblasti pamate (napr. flash a eeprom), su toho doslova tisice - a NIE JE TO o tom "nasypat do neho data", to je len zlomok problemu.

Proste ten firmware ktory riesi samotne machanie nohami svabu NIE JE vacsina problemu - teda ak vysledkom ma byt nieco co je pouzitelne bez zasadnejsieho laborovania.

> A to vazne chcete 1000x klikat mysi ? Neni lepsi mit nastaveni v
> nejekem 89C2051.cfg a jen to natahnout ? To se jiste da udelat mysi pres
> nejake standardni file/open/*.cfg/89C2051.cfg/OK/Ano opravdu chci
> tento soubor otevrit v tomto programu a ne v MS fotoalbu/Toto
> upozorneni jiz priste nezobrazovat. :-)

A ako sa to navzajom vylucuje?

Pokojne mozete mat konfigurak, dokonca ho MUSITE mat; ale je vhodnejsie ho *vytvorit* prechadzanim cez hierarchicke menu nez ho pisat v textovom editore. To je tych 1000 poloziek - hore som uviedol, ze preco (specifika roznych obvodov).

A navyse je vhodnejsie mat moznost si natiahnut "oblubene obvody" kliknutim mysou na jednu z 8 ikon, plus moznost natiahnut "poslednych 8 pouzitych obvodov" z menu, nez si pamatat kde docerta su.

To GUI (co nie je GUI ale neviem lepsi vyraz, proste to TurboVisionovske prostredie) je nadmnozina vsetkeho co ste doteraz pisali. A nie je to samoucelna, ale ucelna nadmnozina. A o tom to vsetko je. Alebo aspon vela z toho - to firmware som sa predsa ponukol ze dodam ja... ;-)

wek