Re: Open sourceprogramator, was: UG9yYcSPdGUgZG9icsO9IHByb2dyamátor*ROM/MCU

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Středa Září 24 08:51:20 CEST 2008

Zapominate na jednu podstatnou vec, ovladani programu pomoci klikacich oken(preferuji klavesove zkratky) nebo prikazova radek je pouze pulka pravdy. Druha cast na kterou jste vsichni nejak zapomneli je vypis dat pro uzvatele. A tady graficke prostredi jednoznacne vede - barvicky pro zvyrazneni stavu, bargrafy, imitace analogovych prikazu. Jemnejsi zobrazeni. A taky zvukové a hlasové hlášení - to zrovna pod DOSem byl problém.
Michal Gregor
  ----- Original Message -----
  From: Jan Waclawek
  To: HW-news
  Sent: Tuesday, September 23, 2008 11:48 PM
  Subject: Re: Open sourceprogramator, was: UG9yYcSPdGUgZG9icsO9IHByb2dyamátor*ROM/MCU

  > Mozna jsem to nenapsal dost jasne, netvrdim ze GUI musi byt s principu
  > horsi nez cmdl, jen rikam ze v nekterich exotickych pripadech proste
  > nepujde spustit nebo uzivateli nebude vyhovovat. Jenze prave tyhle exoticke
  > pripady by meli byt "cilovou skupinou".

  Programator pouzivaju 3 druhy ludi: programatori (je to blbe, asi som mal napisat "palic obvodov" a "koderi"), potom technici/servisaci, a nakoniec robotnici pri linke.

  Ti prvi su viacerych druhov a dovolujem si tvrdit, ze ponuknut im LEN jedno ci druhe (gui/cmdline) im vo vseobecnosti nebude stacit. Ti druhi budu na 99.9% chciet GUI; ti treti budu chciet to jedno divne tlacitko.

  Inak nejde o GUI ale o menu atd. akurat ze to nema nazov (alebo ho ja neviem - TurboVision ;-) ). Ten DOSovsky elnekacky program je priklad.

  > Typicky uzivatel totiz ma uz dnes na
  > vyber prehrsle jinych reseni.

  Ano, ale tie univerzalne komercne riesenia su drahe; a su tu aj taki, ktorym vadi ze nie su opensource.

  wek