Open source programator, was: UG9yYcSPdGUgZG9icsO9IHByb2dyamátor*ROM/MCU

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Září 23 13:02:59 CEST 2008

Zdravim,

> Problem nie je v kompilacii - to zvladnem aj ja. Problem je v tom seriaku. AFAIK neexistuju spolocne kniznice a treba to napisat pre obe platformy osobitne, s nasledkami z toho vyplyvajucimi na vzajomnu "podobnost" oboch verzii a buducu udrziavatelnost.

Aha. Nu to jsem si neuvedomil, patrne proto, ze API windows vubec, ale opravdu vubec neznam. Domnival jsem se, ze to bude skoro to same, jen se misto /dev/tts/0 otevre COM1: a pak se patrne nezavola ioctl() pro nastaveni rychlosti a dalsich parametru, ale nejaka jina funkce obdobneho vyznamu. Po pravde receno si ani nedovedu predstavit, jak by to mohlo byt reseno jinak... Vlastni cteni a zapis pak pujde snad nejakym normalnim lidskym zpusobem, trea pres fputs(), fgets() ci neco podobneho, ne ? Nebo ani tyto zakladni funkce windows nemaji ?

> Asi ste nepochopili moj zamer: chcem Vam ukazat, ze to naozaj nie je trivialny problem.

Uvidime, jeste jsem kolegu nekontaktoval.

> Nie. Firmware do jednocipu pisem ja. Akurat ze si ho tam budete musiet nasypat presne tym istym protokolom. Nebojte sa, je to lahke a ide to aj v minicome (mimochodom dalsia ukazka zastaralo ovladaneho a mimoriadne tazkopadneho avsak nenahraditelneho Linuxovskeho softu).

Uff, to se mi ulevilo :-).
Ovsem co minicomu se tyce, to s Vami naprosto souhlasim, nemam tento produkt rad a nepouzivam jej. Jeho ovladani je na mne az prilis "high-level". Nikdy si nemohu vzpomenout, jaka n-prsta kombinace klaves je potreba napr. na zmenu rizeni toku dat. Mym oblibenym komunikacnim packagem je jedine c-kermit, na ktery nedam dopustit. Tam staci napsat "set flow-control xon-xoff" a jste doma :-) (a samozrejme lze vyuzit Tab-expanzi a otaznicek na poskytnuti napovedy).

> wek

S pozdravem Pavel Troller