Jak chranit zarovky...

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Září 23 01:01:31 CEST 2008

Plápolání může být způsobeno zkresleným průběhem napětí v síti. Stačí, aby
se okamžik sepnutí přiblížil k nějaké rušivé hraně, která se chvěje.

Dlužno dodat, že analogové regulátory tento problém často zcela samovolně
kompenzují, např. když se časovací kondenzátor nabíjí proudem, který závisí
na okamžitém napětí.

PH

PS: Jestli by nebylo lepší si pořídit jiný lustr:-)

From: "Zdenek" <zdej@atlas.cz>
Zrovna s tim stmivanim triak + MCU jsem si dost vyhral a vysledek neni
idealni. To plynule rozsviceni je v pohode, ale regulace jasu uz je
horsi. Na nejnizsich intenzitach to trochu "plapola" a neni to prijemne
pro oci. Nezjistil jsem, jestli je to spatnym snimanim pruchodu nulou
nebo nejakym nedostatkem v programu.

Zdenek