Jak chranit zarovky...

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Září 22 23:23:05 CEST 2008

Ani s regulaci jasu neni problem, u zarovek se zpravidla pouziva riazeni na nabezne hrane a pokud akceptujeme fakt, ze zarovku nema prakticky smysl regulovat od 0, ale jen od nejakeho minimalniho jasu neni s tim zpravidla problem. Navrhoval jsem nekolik stmivacu pro vykony od 10W do 5kW a nijake zvlastni sw ficurky to nechtelo, jen u nejlevnejsich provedeni kde se pruchod 0 detekoval primo log. nohou MCU pres nejaky 10M odpor to chtelo osciloskopem urcit zpozdemi detekce 0 a prislusne prihnout konstanty.
Microchip ma nekde na webu vzorove reseni stmivace s nejakym 12CXX, jak hw tak sw reseni.

>Zrovna s tim stmivanim triak + MCU jsem si dost vyhral a vysledek neni
idealni. To plynule rozsviceni je v pohode, ale regulace jasu uz je
horsi. Na nejnizsich intenzitach to trochu "plapola" a neni to prijemne
pro oci. Nezjistil jsem, jestli je to spatnym snimanim pruchodu nulou
nebo nejakym nedostatkem v programu.

Zdenek