Poraďte dobrý programátor *ROM/MCU

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Září 22 14:07:26 CEST 2008

Zdravím,
  tak to vypadá, že asi budu muset zakoupit nějaký universální programátor -
nějak se mi rozprchli všichni známí, kteří něco takového měli, a co je doma,
to se počítá...
  Potřeboval bych, aby to umělo běžné typy pamětí a MCU. Nepotřebuji
programovat stovky kusů za sekundu, stačí mi sem tam něco, takové nějaké
hobby řešení.
  Má to v podstatě _jedinou_ podmínku, ale ta je zásadní. MUSÍ to chodit
nativně pod Linuxem, nejlépe s open source drivery, abych si to mohl
zkompilovat a nemusel řešit problémy s kompatibilitou různých distribucí.
Nezkoušejte mi ani navrhovat běh pod různými emulátory typu vmware nebo
qemu, windows prostě instalovat nebudu a v mém domácím okolí se žádné
nevyskytují.
  Vůbec mi nebude vadit ovládání ve stylu
"pgm --device-type=27512 --device-manufacturer=intel --verbose --input-file=rom.bin --verify --quick",
naopak je preferováno před okenními klikatůrami.
  Rád bych to koupil jako celek, bohužel nemám čas si bastlit něco ze
stavebnice (vím, že nějaké takové projekty existují, ale čas mne v tomto
nutí být jen konzumentem, nikoliv tvůrcem).
  Kdo o něčem takovém ví a má s tím dobré zkušenosti, nechť je dá k dobru,
budu moc rád!
  S pozdravem Pavel Troller