Kde se ztraci energie v hradle ?

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Neděle Září 21 23:13:57 CEST 2008

je to kombinacia vsetkych troch a este dalsich faktorov...
Pri spinani je potrebne nabit kapacitu hradla, pri rozopnuti zase vybit.
Energia sa odobera zo zdroja a nerecykluje sa. T.j. cim cajstejsie sa
spina, cim je vyssia kapacita hradla a cim je vyssie napajacie napatie
tym vacsi odber prudu to znamena.
Prechod komplementarnej dvojice zo zopnuteho do vypnuteho stavu nie je
tiez uplne zadarmo, ale myslim ze toto ja v sucasnosti len mala cast
spotreby.
Dalsia velmi vyznamna cast strat u modernych obvodov velmi vysokej
integracie je prud presakujuci cez hradlo. Kedze su hradla v sucasnosti
tenke len par atomarnych vrstiev zacina cez ne tiect cim dalej tym
viacej prudu. Su to mozno len piko az nanoampere, ale ked mate na cipe
pol miliardy tranzisotorv tak sa to uz prejavi. Sucasne procesory bezne
odoberaju cez 100A prudu, z toho je bezne 20A sposobene leakage current.
Tento prud tam tecie nezavisle od toho ci procesor nieco robi, zapojite
na napajanie a sup, 20A je tam...
b.