Sirka pasma osciloskopu

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Neděle Září 21 15:06:36 CEST 2008

> No prostě se ten obrázek dá interpretovat dvěma způsoby:
>
> 1. Je to matoucí, takhle se fourierka používat nedá.
> 2. Je z toho vidět, že ideální filtr nemůže existovat,
> protože by musel
> obsahovat fungující křišťálovou kouli.

Potiz je, ze se jedna pouze o aproximaci.
I pokud pouzijete nekonecny pocet sinusovek,
tak Vam zustene u obdelniku residualni bod.

> Obě jsou dle mého názoru správné, Vy dáváte přednost té první, já té
> druhé:-)
>
> Ale vytratila se nám podstata původního problému:
> Pro správné zobrazení obecného (a zejména hranatého) průběhu
> potřebujeme
> velkou šířku pásma. Větší, než by se na první pohled zdálo.

Nezda, sirka pasma pro skutecne obdelnikovy signal je nekonecno.
Kdo nekdy delal s 74S00 (shotky) vi, jak tyto obvody dokazi zarusit
okoli :)).
Derivace jednotkoveho skoku (jedna hrany obdelniku) je diracum impuls :).

Zkuste pouzit misto obdelniku lichobeznik, pak by Vam to melo
vychazet ponekud lepe.

	Slavek

PS: Tak si vzpominam, ze "nejlepsi" hrany byly od elektrickych vyboju,
kdy se lavinovite prorazi vzduch, to zarusi spolehlive TV signal
v sirokem okoli.