Digitalni osciloskop -> VNA

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Září 18 21:29:50 CEST 2008

> Stvrty priklad je tiez z praxe. Doteraz sme pouzivali na meranie
> prenosovej charakteristiky zvazku protonov v SPS velmi stary analogovy
> network analyzer.

Co je to prosim prenosova charakteristika zvazku protonov? To sa meria medzi dvoma elektrodami medzi ktorymi beha zvazok? A co sa z toho da usudit?

> [...]
> Zapojili, nastavili presne rovnake parametre a vysledok bola uplne
> nahodna krivka. Vzdy ina. S presne tymi istymi nastaveniami oboch
> pristrojov. Problem je zrejme v sposobe spracovania signalu vtedy a
> dnes. V strukture zvazku su medzery, t.j. signal ktory vidi pristroj nie
> je kontinualny sinusovy. Analogovemu to nevadilo, zrejme ma dlhe casove
> konstanty. Modernemu to vadi, doba za ktoru zmeria jeden bod je tak
> kratka ze nasekany vstupny signal nedokaze spracovat. Pokial nepoznas
> presny sposob ako ten pristroj pracuje mozes lahko uverit tomu ze co

Tak to by ma zaujimalo, ako ste toto riesili...?

> Su to drobnosti, ktore ked si precitas a niekto ti ich vysvetli
> pripadaju uplne samozrjme. Ale pokial o tom nevies tak sa pekne natrapis
> kym dojdes na to kde je problem :-)

Mnojo, s meranim je to presne ako s riesenim diferencialnych rovnic: najlepsie sa riesia tak, ze vopred vieme ako vyzera (aspon priblizne) vysledok...

wek