SIL: Generator CMI TG2700

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Září 18 11:22:08 CEST 2008

> Hezke ranko,
>
>     dostali jsme v praci za ukol zprovoznit tento generator. Po hrichu o
> nem vime jen to, ze se toci spalovaci motor (a opravdu se toci), ale na
> vystupu jsou jen 3V misto 230V. Generator ma dve statorova vinuti,
> pricemz jedno je pripojene na vystupni zasuvku a druhe jen na
> kondenzator. Kotva ma dve vinuti, obe jsou spojena nejak do sebe pomoci
> odporu a jedne diody. Vsechna vinuti jsou pruchodna, kondenzator byl
> ponekud spatny, ale s novym to nepracuje take. Odpory vinuti kotvy jsou
> [...]
Zdravím,
  ta vinutí kotvy jsou nějakými kroužky vyvedena také na svorky generátoru ?
Znám ze zkušenosti od velkých centrál, že někdy se ten stroj sám nenabudí a
musí se mu "pomoci" zvnějšku. Tyto centrály tam mívají pomocný jednofázový
jistič malého proudu (několik A, tuším 2 - 3), který je normálně vyplý. Pokud
stroj nenajede, tento jistič se zapne, což stroj nabudí, proud v budicím vinutí
vzroste tak, že jistič samovolně vyletí a v tomto stavu se nechá. Pak už je
energie dost. Pokud by tam tento obvod chyběl, zkusil bych ta statorová vinutí
"podráždit" třeba z 12V akumulátoru (za chodu stroje), jen chviku a taky přes
nějaký jistič, zda to nepomůže...
  S pozdravem Pavel Troller