Hybridni auta

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Středa Září 17 08:45:49 CEST 2008


Pokud to nebude v zimě a na D1 nebude zácpa.... pak buď promrzlý se
zhasnutými světly dojedete, nebo se zapnutým topením uvíznete na 50 km :-))

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch@papouch.com

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 267 314 267-8
Fax +420 267 314 269

Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/


-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Tomáš Koželuh
Sent: Wednesday, September 17, 2008 1:02 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Hybridni auta

Dokud takový auto nebude mít dojezd 2000km nebo nabití nebude trvat 10
minut, tak je 300km zoufale málo. To dojedu z Brna do Prahy a tam pak budu
minimálně tři nebo čtyři hodiny čekat, než se budu moct dostat zpátky do
Brna.

> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
> Behalf Of Vláďa Anděl
> Sent: Wednesday, September 17, 2008 12:39 AM
> 
> No pochopitelně, motor má mnohem vyšší otáčky. Vychází to z rozměrů mg.
> obvodu. Otáčky motoru jsou omezeny odstředivou sílou a kroutící moment
> max.
> sycením (na železe toho moc nevylepšíte), plochou pólových nástavců a
> průměrem.
> Ale co je zajímavé, převody u elektrických a dieselelektrických
> lokomotiv
> jsou pevné, u dieselelektrických se změna převodu dělá změnou buzení
> trakčního dynama.
> 1. Lokomotiva MUSÍ být těžká aby měla sílu. Proto nevadí když jsou
> trakčáky
> větší. Vynecháním převodovky se konstrukce velmi zjednoduší.
> 2. využitelná síla je omezena třením kolo - kolejnice, lokomotiva
> nemůže
> akcelerovat jako auto. Proto není důvod zvyšovat převodovkou sílu při
> malých
> rychlostech. Pro zvýšení síly při rozjezdu stačí plně nabudit motory,
> při
> vyšší rychlosti se omezuje buzení shuntovacím odporem.
> U auta je všechno jinak - elektromotor musí být lehký, proto se používá
> klasická převodovka.
> 
> Hybridní auto by se mi taky líbilo, ale jiné než co se dělá. Na ČVUT
> snad
> před rokem vyvinuli vibrační spalovací motor použitelný pouze pro
> výrobu el.
> energie. Motor je vzhledem k výkonu malý a lehký, s velkou účinností.
> Takže
> hybridní auto jako elektromobil (s velkýma baterkama) a s nouzovým
> malým
> spalovacím motorem pro případ že překročíme max. dojezd na baterky.
> Jinak si
> myslím že ty nové nehořlavé Li-on baterky, na jejichž vývoji se
> intenzivně
> pracuje (mají prý 2x vyšší hustotu energie než běžné Li-on) udělají v
> dopravě revoluci. Mám dojem že kdysi představený sporťák Tesla motors
> už je
> používá (alespoň říkali něco o vylepšených Li-on), dojezd na jedno
> nabití
> cca 300 km.

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list