Hybridni auta

gatilo gatilo@centrum.cz
Středa Září 17 01:18:30 CEST 2008


 17.9.2008, 0:54:40
Myslim, ze na tu revolici si jeste nejakou dobu pockame. Vsechny
soucastne automobilky umi velmi dobre delat spalovaci motory, ale
zadna neumi elektromotory. Nahrada spalovaciho motoru elektromotorem
bude tedy znamenat ze podil soucastnych automobilek na vyrobe auta
vyrazne poklesne (a tim i zisky). A tomu se automobilky celkem
prirozene brani, co jim sily staci.
V rukavu k tomu maji jeden dost silny trumf - promene plneni valce
smesi. To co existuje od pocatku automobilismu, tedy skrtici klapka v
sani, je jako drbat se levou nohou za pravym uchem. Lepsi je zmena
plniciho tlaku u motoru s rizenym turbem, viz napr. Oktavka I s TDI.
Nejlepsi je ovsem promene casovani ventilu. Japonci si s tim hraji uz
drahne let (VVT), ale maji to jaksi mechanicky a to neni upne ono.
Nejlepsi reseni je nezavysle ovladani ventilu elektricky, napr.
piezoelementy. Princip byl navrzen uz pred mnoha lety, udajne se to
pouziva u F1 a casem to urcite prijde i do seriove vyroby. A to bude
prinejmensim stejna zmena jako bylo nahrazeni karburatoru
vstrikovanim.
Az po te, co bude vycerpana i tahle moznost, tak dojde na nejakou
vyraznou elektrizaci pohonu.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Vláďa Anděl napsal:

> Hybridní auto by se mi taky líbilo, ale jiné než co se dělá. Na ČVUT snad
> před rokem vyvinuli vibrační spalovací motor použitelný pouze pro výrobu el.
> energie. Motor je vzhledem k výkonu malý a lehký, s velkou účinností. Takže
> hybridní auto jako elektromobil (s velkýma baterkama) a s nouzovým malým
> spalovacím motorem pro případ že překročíme max. dojezd na baterky. Jinak si
> myslím že ty nové nehořlavé Li-on baterky, na jejichž vývoji se intenzivně
> pracuje (mají prý 2x vyšší hustotu energie než běžné Li-on) udělají v 
> dopravě revoluci. Mám dojem že kdysi představený sporťák Tesla motors už je
> používá (alespoň říkali něco o vylepšených Li-on), dojezd na jedno nabití
> cca 300 km.





Další informace o konferenci Hw-list