Hybridni auta

Vláďa Anděl vaelektronik@vaelektronik.cz
Středa Září 17 00:39:08 CEST 2008


No pochopitelně, motor má mnohem vyšší otáčky. Vychází to z rozměrů mg. 
obvodu. Otáčky motoru jsou omezeny odstředivou sílou a kroutící moment max. 
sycením (na železe toho moc nevylepšíte), plochou pólových nástavců a 
průměrem.
Ale co je zajímavé, převody u elektrických a dieselelektrických lokomotiv 
jsou pevné, u dieselelektrických se změna převodu dělá změnou buzení 
trakčního dynama.
1. Lokomotiva MUSÍ být těžká aby měla sílu. Proto nevadí když jsou trakčáky 
větší. Vynecháním převodovky se konstrukce velmi zjednoduší.
2. využitelná síla je omezena třením kolo - kolejnice, lokomotiva nemůže 
akcelerovat jako auto. Proto není důvod zvyšovat převodovkou sílu při malých 
rychlostech. Pro zvýšení síly při rozjezdu stačí plně nabudit motory, při 
vyšší rychlosti se omezuje buzení shuntovacím odporem.
U auta je všechno jinak - elektromotor musí být lehký, proto se používá 
klasická převodovka.

Hybridní auto by se mi taky líbilo, ale jiné než co se dělá. Na ČVUT snad 
před rokem vyvinuli vibrační spalovací motor použitelný pouze pro výrobu el. 
energie. Motor je vzhledem k výkonu malý a lehký, s velkou účinností. Takže 
hybridní auto jako elektromobil (s velkýma baterkama) a s nouzovým malým 
spalovacím motorem pro případ že překročíme max. dojezd na baterky. Jinak si 
myslím že ty nové nehořlavé Li-on baterky, na jejichž vývoji se intenzivně 
pracuje (mají prý 2x vyšší hustotu energie než běžné Li-on) udělají v 
dopravě revoluci. Mám dojem že kdysi představený sporťák Tesla motors už je 
používá (alespoň říkali něco o vylepšených Li-on), dojezd na jedno nabití 
cca 300 km.

Anděl

----- Original Message ----- 
From: "Milan Mlynarčík" <milan.m@centrum.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, September 16, 2008 10:09 PM
Subject: Re: Hybridni auta


Kupodivu (az som sa divil) aj vsetky elektricke (ci dieselelektricke)
lokomotivy pouzivaju prevody medzi motor a kolesa.



                                                Milan  Mlynarčík



----- Original Message -----
From: "Jaroslav Buchta"


Jaka prevodovka, kdyz je to hybrid??? Predpokladam soustavu spalovaci motor
-> generator -> elektromotor, mezi tim akumulatory  a menice...



_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list