Eko elektrarny

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Září 16 17:22:07 CEST 2008

rozklad uhlovodíky zjednoduší a vyžere vázaný kyslík.

Sušit netřeba, katalytickým rozkladem vody s horkým uhlíkem vznikne hořlavý
generátorový plyn, viz nedávná diskuse zde o autě na vodu

----- Original Message -----
From: "Lubor Otta" <butan@geoinvest.cz>

Teď jsem zjistil, že v jižních čechách si řada zemědělců staví domácí
plynárnu, s disel agregátem na výrobu elektřiny.
Energii od nich vykupuje Čez, nevím zda za stejné ceny jako z fotočlánků,
nebo za horší? Typický komplet prý příjde na desítky miliónů, a při
zplynování kukuřice (samovýroba toho zemědělce) a odpadů z kravína se prý za
pár let vrátí. Informace jpp.
Zajímalo by mně kolik je ta výkupní cena, předpokládal bych že Čez si asi
rezervuje právo elektrárnu dálkově zapínat když potřebuje? A tuto vlastnost
asi náležitě platí.

Napadá mně otázka, zda ty bakterie, anaerobní rozklad, mohou biomasu nějak
zhodnotit, nebo při spálením pod kotlem parní elektrárny s turbínou by byl
efekt stejný?
Jediné co mně zatím napadlo, že do kotle by se biomasa musela vysušit, a to
není zadarmo... Ale spalné teplo plynu asi vyšší nebude?