Tvorba PCB a Eagle

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Září 16 10:21:56 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 15.9.2008 od petrkubac:

> Pokud muzu doporucit - ani vterinu neuvazujte praci v crippleware
> jako jsou ruzne omezene verze komercnich programu - omezeni se
> projevi vzdycky v nejmene vhodnou dobu. Bud zaplatte komercni verzi
> nebo se orientujte na opensource.

Mnoho komercnich programu existuje ve vice edicich, kdy za ruzne
penize jsou k dispozici ruzne funkce nebo ruzne parametry. To je prece
naprosto v poradku. Soucasne byvaji k dispozici omezene free verze.

Eagle lze financovat nekolika zpusoby. Pro nekomercni pouziti je bud
free verze Light s omezenim na 8 x 10 cm, 2 vrstvy a 1 list schematu.
Nebo pak za 4 tisice nekomercni Standard s omezenim na 10 x 16 cm a 4
vrstvy.

Kdyz to chce nekdo domu na hobby, pak mu vetsinou ta free verze uplne
staci. Deska 8 x 10 cm neni nijak moc velka, ale vicemene postaci na
vetsinu beznych projektu. Navic vzhledem k tomu, ze se dnes hojne
pouzivaji SMD soucastky, neni v tom problem. Kdo ma vetsi naroky, pak
doma by se uz na format 10 x 16 cm mel vejit uplne v klidu.

Ja jsem pomerne dlouho pouzival take komercni edici Light. Vesel jsem
se s vetsinou beznych veci. Snad jen jednou jsem to nejak nastavoval.
Potom jsem si poridil komercni edici Professional, uz nejsem omezen,
ale koupil jsem si jen modul spoju a modul schemat. Nekoupil jsem
autorouter, routuji si sam.

> Osobne jsem nakonec zacal pouzivat KiCad - posledni verze naroutuje
> naprosto cokoliv vcetne pootocenych pouzder a v jakemkoliv rastru si
> vymyslite.

Pokud mluvime o autorouteru, pak zastavam nazor, ze je lepsi si
routovat sam. Faktem je, ze autorouter muze lehce pomoci jako nejake
voditko, ale kvalitni navrh plosneho spoje stejne znamena, ze se to
vzdy cele preroutuje rucne.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem