Doporucte osciloskop?

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Neděle Září 14 22:50:21 CEST 2008

na analogove osciloskopy nedam dopustit, ale doba pokrocila a aspon pre
mna je digitalny osciloskop nutnost. Na zmeranie zosilnovaca je to uplne
jedno, ale pokial pracujete s jednorazovymi dejmi tak sa analog a
digital jednoducho neda ani porovnat. Na analogu proste nedokazem zmerat
to co potrebujem. Clovek si velmi rychlo zvykne na ficurky typu single
trigger a potom si omera priebehy, alebo ulozi data, alebo vytlaci
obrazok do dokumentacie. Doteraz sme to robili polaroid fotakom a nech
je ideologia za tym akakolvek bola to pekna pruda. Je rok 2008 :-)
Pri vybere je dolezite zvolit vhodny pomer skutocnej (!!) samplovacej
rychlosti a analogovej sirky pasma. Ak ma osciloskop sirku pasma napr.
300MHz a dokaze 250Msps je to k nicomu. V datasheete si dobre pozret aka
je skutocna rychlost samplovania, rychlost pre opakovane deje je
vacsinou celkom zbytocna a nepouzitelna.
Dalej je velmi dobre - ako uz bolo spomenute - osahat si rychlost
odozvy. Niektore digitalne osciloskopy aj renomovanych znaciek su pri
velkom pocte bodov preukrutne pomale. nebudem menovat firmu Tektronix.
Ked chce clovek zachytit velmi kratky signal v dlhsej casovej mierke
(napriklad pulz so striedou 1:10 000) tak jednoducho treba velke
mnozstvo bodov. Pri akejkolvek manipulacii s krivkou sa potom vydatne
nadava.
b.

p.s. ked sme uz pri tych digitalnych osciloskopoch prikladam umelecke
foto zo stvrtkovej noci na ktorom je zobrazene zatisie "spokojny
vycerpany inzinier nadopovany kofeinom vedla svojho diela ktore prave
uviedli do prevadzky" http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/08.jpg :-))