Porucha rychlonabíječky RDST Motorola

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Září 14 20:14:14 CEST 2008

Zdravím,
  mám zde zajímavý případ - rychlonabíječku stanic Motorola série MTX838.
  Stalo se, že přestala rychlonabíjet a vůbec se chová divně. Je vybavena
dvoubarevnou LED, která po startu vždy problikala tuším kompletní sekvenci
barev (červená-oranžová-zelená-nic) a pak se rozsvítila červeně po vložení
radiostanice, indikujíc rychlonabíjení. Po přechodu na trickle režim svítila
zeleně a po vyjmutí rdst zhasla.
  Po jednom nabíjecím cyklu po vyjmutí rdst nezhasla a zůstala zeleně svítit.
A od té doby je "zblblá" tak, že po připojení sítě se okamžitě zeleně rozsvítí
a na tom si trvá bez ohledu na to, co se jí děje na kontaktech.
  Ten svit je přerušovaný (LED "strobuje"), tj. něco vevnitř "žije", minimálně
hodiny to má. Ale neprovede se typický resetovací cyklus a chová se to mrtvě.
Na kontaktech je "rozumné" napětí a do zkratu dává asi 150 mA, tipuji to, že
obvody jsou nastaveny na ten trickle režim. Stanici v ní lze nabít, ale trvá
to tak 20 hodin. Normálně byla stanice "fit" do 2 hodin.
  Vevnitř je jeden obvod PLCC, asi nějaké MCU, ale z popisu toho nejde moc
poznat. Viditelná závada tam není. Schéma bohužel nemám, takže nevím, jak dále
postupovat. Nic tam excesívně nehřeje, ale je to tak hezky "živě" vlažné.
Zkoušel jsem vyměnit adaptor, ze kterého jede, ale ani na 2 jiné se nechová
jinak.
  Toz mi nezbývá než vyslovit tyto otázky:
  1) Nemá náhodou někdo schéma této nabíječky ? Je to model NTN117xA. To x
závisí na použitém napájecím zdroji a je 1-3.
  2) Nemá náhodou někdo tuto nabíječku přebytečnou buďto k odprodeji nebo
k zapůjčení a "vivisekci", abych mohl porovnat alespoň napětí nebo průběhy
v důležitých bodech ?
  3) Nemá náhodou někdo nápad, co ještě zkusit k její opravě?

  Zdraví Pavel Troller