RE: amatérské orientační měření EMC - Trochu OT a mimo

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Neděle Září 14 12:20:48 CEST 2008

Kdyz uz jsme u toho, abych si udelal predstavu: Kdyz vezmu ATMEGA8, udelam
jednostrannou desku, dam k tomu 16MHz krystal a 2x 15pF co nejbliz, procesor
zablokuju 100n+10n co nejbliz, budu s tim neco ovladat - tzn. Obcas zmenim
nejaky vystup. Bude to asi  OK nebo je I v takove jednoduchosti zaludnost?
Jinak stabilizator, trafo, dejme tomu vse okolo staticke.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Hugo KOTTAS
Sent: Sunday, September 14, 2008 11:45 AM
To: HW-news
Subject: Re: amatérské orientační měření EMC - Trochu OT a mimo

EMC je 70% moji prace a skutecne nevim, jak pomoci rucky zjistim jestli se
mi vyzarovani zmensilo. Jinak merene pasmo je od 30kHz do 3GHz.

A zkusebny basiruji na prekroceni  i o jeden dBuV!!! hlavne na DV, SV, KV,
UKV, TV, digital TV, Mobilni pasma, 75kHz - vysilani casu, ca. 100kHz. Sirka
mereneho pasma je 200Hz, 10kHz a 120kHz. A urovne se lisi podle spektra
signalu v zavislosti na sirce pasma az o 20dB.

Merit se musi alespon spickovym detektorem a ten rucka nema (S metr je na to
moc hruby). Nektera mereni jsou predepsana s quasi peak detektorem
detektorem stredni hodnoty - opet az 20dBzmeny urovne na zaklade volby
detektoru.

Tohle zvladne rucka? Jen ukaze, ze tam neco je, ale kolik?

Jinak vyzarovani neni zakazano, je omezeno na snesitelnou uroven. .

Ja bych si koupil stary selektivak nebo spektrumanalysator.

Z praxe muzu rict, ze na stole optimalisuji analysatorem a stejne musim
alespon
jednou denne do komory s poradnym prijimacem.

A procesory vyzaruji spektrum ovladani periferii, krystalu, PLL a vyzaruji
az do cca. 500MHz
docela slusne.
Maly link na teorii:

http://www.urel.feec.vutbr.cz/EncyklopedieEMC/index.php?soubor=obsah.htm