Zenerky - nefunkcni, mereni atd..

Lukas Burda burdal1@post.cz
Sobota Září 13 23:49:41 CEST 2008

>     u toho zdroje co mam na stole je tomu tak urcite je, protoze se mi
> podobnym "merenim" podarilo nejake diody uz znicit. Od te doby si davam
> pozor. Je to zdroj s MAA725 (skutecne, sama jsem ho tam dala kdyz ten
> originalni umrel) od Metexu. Takovy ten veliky pristroj se zdrojem,
> citacem, generatorem a multimetrem. Mam celkem dva. Ten stary je trvale
> zkratuvzdorny a temer neznicitelny. Ten novy odesel behem nekolika
> sekundoveho zkratu a musel jit do opravny (zaruka) od te doby jsem
> nemela nervy na podobny pokus.

Tak to se Vam to s tou zarukou docela povedlo. Tyhle merici
metexkrabice maji jeste zdroj 5V/2A a 15V/1A, nebo neco takovyho podle
typu. No a jeden nas zakaznik mel kus z GME, kde v navodu bylo
napsano, ze na ten regulovatelny vystup (30V/3A) se ma pripojovat
zatez minimalne 15ohm (coz evidentne melo patrit k 15V/1A vystupu).
Proste jasna chyba cislovani svorek na obrazku X v textu. No
samozrejme jsem to zakaznikovi pri kalibraci pri provozu do zkratu
odpalil, tak mu chudakovi jeste rikam, brnknete do GME, je to jasna
vec pro reklamaci zkrat ten vystup ma vydrzet. Chudak zakaznik -
neelektrikar- za chvili vola vyridte si to s GME sam, ja nevim co s
nima. Narazil tam totiz na nejakeho pana Polaska, ktery se chytil toho
preklepu v navodu a odmital to uznat. Tak jem se pekne rozcilil, potom
se zasmal kdyz mi na otazku: "jak teda do zateze 15ohm protlacim pri
max. 30V ty 3A co jsou na tom napsany?", odpovedel neco ve stylu, ze to
zajistim DC-DC menicem pripojenym na vystup toho zdroje... I takovi
experti se v GME vyskytuji. No proste nakonec jsem se zakaznikovi
omluvil, ty dva tranzistory vymenil a jeste mu doporucil v jakych
rezimech to nema pouzivat. Ono tyhle metex krabice jsou podle meho
nazoru jeden velky shit - ten zdroj navrhoval trotl (na vstupu do toho
zdroje jde pomerne tvrdych 50V). A i zbytek veci v te krabici stoji za
prd, jako spousta veci od teto "firmy".

Omlouvam se za to vylevani srdce, ale s nekym se chci jiz delsi dobu
podelit a nakonec na GME se tu uz nadavalo tolikrat :-)

S pozdravem Lukas Burda

PS: Schvane co mate v navodu o zatizitelnosti vystupu Vy?