Ucinnost transformatoru bylo Trafa od SOS?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Září 13 01:07:01 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 12.9.2008 od Zdeněk lada:

> Děkuji, dobrá práce Vypadá to že vrchol sinusovky je již mírně
> přesycen.

Take je otazka, do jake miry jsou podminky mereni idealni na kvalitu
te napetove krivky. Podivej se na prubeh napeti na vystupu
oddelovaciho transformatoru uplne bez zateze:

http://www.clexpert.cz/napeti.jpg

Je tam okem videt jakasi deformace prave kolem vrcholu. Netusim,
jestli to muze zpusobovat samotny oddelovaci transformator, ale je
docela dobre mozne, ze to zpusobuje kdeco rusiveho v siti. Napriklad
zapojene pocitace, kterych je nekolik a jsou blizko ve stejne zasuvce,
maji on-line zalozni zdroje apod.

Mimochodem, ja jsem ten toroid 3,2 VA take lehounce pretizil. Zatizil
jsem ho 4W a projevilo se to snizenim ucinnosti (z tech beznych 85% na
77%), ale nikoliv na prubehu krivky nebo uciniku. Dokonce napeti bylo
stale nad 9V (to je jeho jmenovite napeti). Takze ma asi nejakou
rezervicku. Toto mereni jsem ale nezahrnul do velkeho elaboratu, tak
tady je samostatne:

http://www.clexpert.cz/pretizeno.pdf

Treba to nekoho bude take zajimat.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert