Ucinnost transformatoru bylo Trafa od SOS?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Září 13 00:43:26 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 12.9.2008 od Petr Simek:

> Musim rict ze mne prekvapilo jak se meni ur v zavisloti na syceni u
> tech jader. Zvlast u tech toroidnich traf naprazdno ten magnetizani
> proud ma tendenci klesat uprostred. Tedy je to vubec mozne ? Neni to
> chyba mereni ?

To by mel zodpovedet nejaky odbornik na transformatory. Ten proud je
tam opravdu velmi maly (narozdil od EI transformatoru) - pod 0,5 mA
RMS, tak se tam treba muze i neco indukovat, netusim.

Pro zajimavost jsem zmeril prubeh proudu a napeti na primaru velkeho
toroidu 200 VA naprazdno:

http://www.clexpert.cz/toroid200a.jpg
http://www.clexpert.cz/toroid200b.jpg
http://www.clexpert.cz/toroid200c.jpg
http://www.clexpert.cz/toroid200d.jpg

A po malem zatizeni (v tomto pripade myslim cca 15W, presne jsem to
nemeril) vypadaly prubehy takto:

http://www.clexpert.cz/toroid200z.jpg

Takze u tohoto velkeho toroidu je prubeh proudu trochu deformovany.
Ale zase ani zdaleka ne tak moc jako u EI.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz