Ucinnost transformatoru bylo Trafa od SOS?

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Září 12 22:56:33 CEST 2008

On Fri, 12 Sep 2008, Petr Zahradnik wrote:

> vcera mi prisel ten oddelovaci transformator, ktery jsem predevcirem
> objednal, takze jsem mohl provest prislusna mereni. Bylo toho docela
> dost, tak se mereni protahlo i na dnesek.
>
> Jak jsem slibil, posilam vysledky mereni. Napeti a proud byly mereny
> presnejsim multimetrem True-RMS na vstupu i vystupu transformatoru.
> Digitalni osciloskop byl pripojen na primar transformatoru, sonda pro
> prubeh napeti na odporovy delic 1M/10k, sonda pro prubeh proudu na
> bocnik 47R.

Dobra prace.

> Vysledky mereni jsou zde:
>
> http://www.clexpert.cz/uc.pdf
>
> Komplet vcetne vsech cisel, tj. s tabulkami vzorkovani napeti a proudu
> je to zde:
>
> http://www.clexpert.cz/uckomplet.pdf
>
> Jsou tam i prubehy jednotlivych velicin - jak screen z osciloskopu,
> tak potom namalovane z prislusnych dat prevedenych na spravne hodnoty
> napeti a proudu dle multimetru.

Musim rict ze mne prekvapilo jak se meni ur v zavisloti na syceni u tech
jader. Zvlast u tech toroidnich traf naprazdno ten magnetizani proud ma
tendenci klesat uprostred. Tedy je to vubec mozne ? Neni to chyba mereni ?