AVR mega 8, timer1, zmena stavu OC1A vystupu

hobby@rq-elektronik.sk hobby@rq-elektronik.sk
Pátek Září 12 22:36:23 CEST 2008

zdravim,

pisete, ze pri U=0 nastavite TCNT1 do nuly.
nastavte INT0 na reakciu na zmenu a pri zmene do jednej strany nastartujete
TCNT1 (zaciatok novej polperiody) a pri zmene do druhej strany (koniec
predchadzajucej polperiody) vypnete vystupny pin. je treba si vsak dat
pozor ked mate detekciu nuly prilis uzku, kvalitnu, vtedy je nutne pripojit
detektor nuly na dva externe interupty naraz, jeden startuje timer a druhy
vypina triak.

druhym riesenim je pri prechode nulou nastartovat timer a pouzit softverove
prerusenia od OCR1A=zelany cas (zapnutie triaku) a
OCR1B=OCR1A+cas_zopnutia_triaku. tu zase treba mysliet na to, aby cas
nastaveny v OCR1B nebol vacsi ako doba trvania celej polperiody.

p.rosko