[OT] Cim natrit ocel, aby byl nater co nejvice mechanicky odolny?

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pátek Září 12 20:26:24 CEST 2008

No ona ta barva musi vydrzet nejen vibrace, ale i maceni v palivu
(metanol+ricin a nekdy nitrometan), sem tam nejaky ten olej, myti v
saponaty a nekdy treba i perchlorem (nebo co je zrovna po ruce).
Ja probuh netvrdim, ze si musi kazdy kupovat takovouhle drahou barvu,
ale vzhledem k cene modelu a prace s nim je tech 700-800Kc dobre
investovanych.

Co se tyka dotazu na ten prechodovy efekt. Tuhle lod jsem se rozhodl
striknout na zkousku jinak - podklad je bily polyuretan (nejaky
levnejsi), pres nej jsou strikle ty svitive barvy na bazi nitro a pak
vrstva bezbarveho Duralitu, ktery to cele zavre a doda hloubku.
Ta duha je opravdu strikla jen od ruky strikaci pistoli a mirne na
prechodech prestrikla redidlem (opravdu se musi jen jemne), aby se to
slilo. Tu jemnou krupicku setrete hadrem a zbytek dodela ten Duralit,
ktery to prelije. To je prave skvele na dobrych barvach - normalne se
vam kolem pupiku, necistoty nebo neceho podobnyho barva stahne. Dobra
barva to neudela a navic vam umozni diky tixotropnim prisadam striknou
silnou vrstvu na jeden nastrik a i v teto vrstve vytvrdne tak, ze ji
muzete lestit.

Radek Vicek