Zenerky - nefunkcni, mereni atd..

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Pátek Září 12 17:56:06 CEST 2008

50mA je IMO zbytečně moc. Místo toho bych nastavil proudovku tak na na
10mA (ještě aby zdroj neomezoval sám od sebe bez zátěže) a napětí na 0V
a postupně zvyšoval napětí než začne zdroj omezovat - pak je zaručeno,
že se dioda neodpálí. Každopádně by se mělo naměřit 3,3V s chybou max.
+-0,1V a úbytek na PN přechodu se rozhodně přičítat nemůže, když je
pólován v závěrném směru.

Zato varianta, že vám prodali něco jiného je celkem pravděpodobná - já
takhle kdysi dostal 330pF místo 33pF.

OH

Petr King napsal(a):
> Vzdy jsem zenerky zkousel tak, ze na laboratornim zdroji nastavim napr.
> 10V a omezeni proudu na max 50mA. Prilozim zenerku v zavernem smeru a
> melo by se ukazat zenerovo napeti :) ale ouha, tech 50ks funguje pouze v
> propustnem smeru jako obyc dioda.
>
> U druhe varky 3v3 zase namerim cca 4,2V - zrejme se k zenerovu napeti
> pricita jeste klasicky ubytek na PN prechodu ?
>

> Diky za vas nazor a zkusenost, jestli jste taky uz koupili vadne, nebo
> se spis jedna o raritu a nema smysl stavet prirucni merak k osazovani....
>
> Petr

Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |