Zenerky - nefunkcni, mereni atd..

j s jarin.hw@gmail.com
Pátek Září 12 12:55:13 CEST 2008

Nijaky ubytok sa samozrejme nepricitava, ale ked je na zenerke
napisane 3V3, neznamena to, ze vzdy nameriate 3,3V. Ohyb kolena V-A
charakteristiky sposobuje (resp jej ochylka od "hranateho" priebehu),
ze Zenerovo napatie sa samozrejme meni s prudom (pri mensom prude je
mensie a naopak). Preto vyrobcovia v datasheetoch pisu, pri akom prude
je dane Zenerovo napatie specifikovane a aku ma odchylku.
To ze ste u tej prvej varky nenamerali nijake rozumne napatie, je
zrejme chyba diod, skuste nastavit napatie toho zdroja vyssie, napr.
30 alebo 40V, mozno su to zle oznacene zenerky na vyssie napatie - ale
tak ako tak je to zle.
U tej druhej varky sa skuste pohrat s prudovym obmedzenim zdroja, a
popiste, ako to cvici so zenerovym napatim (pripadne ho este
kontrolujte multimetrom, pre istotu). Porovnajte s udajmi z
datasheetu, mozno sa nakoniec zisti ze je to v tolerancii.

S vadnymi zenerkami som sa este nestretol. Ani pri kupovani v obchode,
ani pri vyrabani po vystupnej kontrole.

J.S.

P.S. Aha, teraz vidim, ze ste ich kupovali u chobota. Tak tam moze byt
predstava o datasheete ku konkretnej diode dost idealistickou
poziadavkou....