Zenerky - nefunkcni, mereni atd..

Petr King petr.king@atlas.cz
Pátek Září 12 12:25:26 CEST 2008

Dobry den,
podarilo se mi koupit v GME asi 50ks vadnych zenerek 3,3V , proto se
nyni zamyslim, ze je zacnu pred osazovanim kus po kuse kontrolovat,
jelikoz je umistuji v zapojeni tam, kde nelze pri kontrole ihned
odhalit, ze je prorazena a prusvih muze byt na svete.

Vzdy jsem zenerky zkousel tak, ze na laboratornim zdroji nastavim napr.
10V a omezeni proudu na max 50mA. Prilozim zenerku v zavernem smeru a
melo by se ukazat zenerovo napeti :) ale ouha, tech 50ks funguje pouze v
propustnem smeru jako obyc dioda.

U druhe varky 3v3 zase namerim cca 4,2V - zrejme se k zenerovu napeti
pricita jeste klasicky ubytek na PN prechodu ?

Diky za vas nazor a zkusenost, jestli jste taky uz koupili vadne, nebo
se spis jedna o raritu a nema smysl stavet prirucni merak k osazovani....

Petr