Lednicka z peltieru

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Čtvrtek Září 11 16:47:08 CEST 2008

Většinou je nejvýhodnější použít cca 40 - 80% maximálního proudu. Pro
větší hodnoty není chlazení rychlejší ani účinnější (=nižší teploty). Na
tu simulaci jsem viděl jeden web, ale teď si na něj nemohu vzpomenout
ani ho najít - byl to web nějakého výrobce. Jinak klíčové je použít
kvalitní chladič a izolaci a pro obrázek tak s Peltierem 10A/17V při
proudu 6A jsem se dostal na -10 C a nachladit 0,2l lihu z 25 na 0 C trvá
asi dvě hodiny. Hlavně ta izolace (z polystyrénu) je velmi důležitá a
musí být co nejvíce homogenní (osvědčilo se mi mnohem více jí vyřezat z
jednoho kusu většího polystyrénu než vzít třeba více menších kusů a
slepit je).

OH

--
Jabber: Iguaner@jabber.cz
ICQ: 122712466

|       IKORAS - My home-made MP3 player          |
|       http://ikoras.iglu.cz                     |