LHC: druhy beam presiel

Bc. Marek Pavlu pavlu@HWserver.cz
Čtvrtek Září 11 15:19:03 CEST 2008

Pokud se spokojime s limitem a uz nebudeme mit snahu jej obejit, tak se tak
nikdy nestane:).
Druha vec je, ze tu existuje jisty pripad, kdy se dve hmotne castice od sebe
vzdalovaly rychleji nez c a pritom OTR nebyla porusena.

Sice to bylo velmi davno, ale ukazuje to jiste moznosti, jak problem limitu
c obejit:).
Po vzniku Vesmiru totiz doslo k fazi inflace, kdy prostor sam expandoval, ne
castice v nem, pro ne platil limit c.
Kdyz expanduje samotny prostor, tak castice se na nem jen vezou. Pozice
zustaly stejne, jen se tim zmenila "mrizkova konstanta Vesmiru".
A Higgsova castice muze byt prvnim krokem k budoucim experimentum se
samotnou povahou prostoru...

Pokud pri tom nespachame sebevrazdu ze strachu a nebo z chyby, tak nemuzeme
dopredu rict, ze c bude pro nas limit rychlosti ve Vesmiru..

S pozdravem,
		Marek Pavlu

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Petr Tošovský
Sent: Thursday, September 11, 2008 2:46 PM
To: HW-news
Subject: Re: LHC: druhy beam presiel

Bc. Marek Pavlu wrote:
> Jen tak mimochodem, vemte si, ze nas pobyt na Zemi je omezeny mirou paliva
> pro Slunce.
> Az dojde, tak to tady proste konci:). Takze se odsud taky musime jednou
> nekam trhnout:).
>
> Je to sice radu mld. let, ale nidko prozatim netusi jak dlouho nam bude
> trvat pochopeni detailni podstaty toho, cemu rikame prostor. Ono uz ted je
> jasne, ze cestovat postupnym urcyhlovanim ma smysl jen tak pro Solarni
> system.
> Takze budeme potrebovat efektivnejsi zpusob cestovani, aby lidstvo
> prezilo...

V ramci uvazovani na par miliard dopredu asi nebude vadit kdyz bude
lidstvo cestovat par set tisic let od nekud nekam ne? Nekdy si tak rikam
ze budeme muset prekousnout ze proste nic lepsiho nikdy nebude, ne ze by
to treba neexistovalo, ale nase fyzicka schranka to treba i tak
nezvladne. No ale to jsou jen takove reci okolo, hura warpem 9.8 vpred! :-D
> Takze to opravdu vypada na akceleraci a tim zkracovani prazdne mezery mezy
> zakladnim vyzkumem a aplikacemi.
> Tim mene je vsak pohopitelne, ze lide nevidi dopad tech poznatku...

Podle toho jak lide okolo mne (mineno lide z bezneho neuniverzitniho
prostredi v rolich delniku ve fabrikach na platna, nahradni dily apod.)
reaguji na cile, narocnost a predevsim nutnost financnich dotaci
vyzkumu, jsem radsi kdyz o nicem takovem nevedi a ziji si spokojene. Ve
chvili kdyz jim clovek vysvetli kde se veci vzaly, vylozi co k tomu
vedlo, tak prvni otazka je kolik to stoji. Pokud by vsem takovym doslo
jak vse okolo vyzkumu funguje, tak vam garantuji ze hned druhy den by na
vyzkum neslo uz ani EURo. Je to smutne, ale parkrat jsem se snazil
vysvetlit na cem pracuji ja, co to je CERN apod. a popravde i uvest co
to stoji. Vysledkem je ze mne kazdy vcetne nekterych clenu rodiny zdravi
"Ahoj, tak jak se ti zije za nase dane" nebo podobne. Ona spousta lidi
ve skutecnosti doopravdy nechape k cemu se dane pouzivaji, pro ne to
jsou silnice, nemocnice a okradajici politici a tim to konci. To jsou
schopni akceptovat, ale jak se ocitl 6mm tlusty iPOD v jejich kapse nebo
ze chodi na MRI, to uz ne. Moc jsem nemohl pochopit ze takhle muzou
existovat, ale muzou. Radsi bych to nechal jak je.  :-)

Tosa