Ucinnost transformatoru bylo Trafa od SOS?

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Středa Září 10 09:09:27 CEST 2008

Se zajmem jsem si precetl vlakno o transformatorech od SOS a zamyslel se nad ucinnosti trasforatoru

mini toroid 1.6VA od Amveca ma proud naprazdno 1mA, ucinnost 77%
mini UI 1.5VA od Mirra ma proud naprazdno 15mA, ucinost vyrobce taji, ale predpokladejme 45%

udaje o proudu na prazdno jou celkem o nicem, predpokladejme trvaly provoz a odber 100mA tzn rocni vykon 5.3kWh
cemuz bude u toroidu odpovidat rocni odber 6.5kWh a 8.2 u UI trafa.
Financne pri cene kWh 4Kc  26Kc / 33Kc /rok suma sumarum rocni uspora 7Kc pokud je toroid o 220Kc drazsi je prosta navratnost investice 31 let.
Nevim porijde mi to dost nerentabilni pouzivat toroidy u tekto malych prikonu.

Nebo se pletu?

Jirka

P.S. K cemu je dulezity proud naprazdno?