P5PE-VM + grafika

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pondělí Září 8 11:04:17 CEST 2008

2008/9/8 Kosťa <info@mcu.cz>:
> Prosím o radu
> mám základní desku P5PE-VM s integrovanou grafikou Intel extreme 2 a
> grafickou kartu AGP s chipsetem NVidia 5200. Na AGP mám dva monitory (DVI +
> DSUB) potřeboval bych připojit třetí - ideálně di ibtegrované grafiky,
> pžípadně naklonovat ten v DSUB - Jen se mi nedaří rozběhat integrovanou
> grafiku a přídavnou grafiku zároveň. Samostatně fungují OK. Popravdě ani
> nevím zda to je vúbec možné. Přes spliter to sice běhá, ale s citelnou
> strátou kvality zobrazení (1680x1050)

Problém je myslim v tom, že integrovaná grafika běží vlastně přes AGP,
takže když dáš jinou grafiku do slotu AGP, tak se ta integrovaná
vypne. Proto nepůjdou obě najednou.

Řešení by bylo použít ještě PCI grafiku, ta může fungovat současně s
AGP. Jestli dobře počítám, potřebuješ grafiku s aspoň 8MB RAM. Jenom
nevim, jestli půjde obraz klonovat - rozšíření pracovní plochy půjde
určitě.

(Nebo vyměnit mainboard za novější s 2x PCI expres a použít dvě
grafiky do PCI expres.)

Pavel Kadečka.