Jaky delic pro AD prevodnik

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Září 7 14:06:22 CEST 2008

Lepší a "lepší" metody již byly diskutovány, vrátím se k odporovému děliči,
tolernacím a seriové výrobě:

Použijte odporový dělič. Klidně i s dost malým proudem. 0,1 V z 5-6 je
2-1,66 %. Není důvod k velkým starostem.

Tolerance hodnot všech prvků ovlivňujících měření při seriové výrobě nijak
zvlášť nevadí. Stačí vyrobený kus připojit na zdroj kalibračního napětí,
stisknout tlačítko a v EEPROM máte kal. konstantu pro právě použité
součástky. Když pak někdo např. místo 100k omylem osadí 150, nic se
nestane:-)

PH

From: "Petr King" <petr.king@atlas.cz>
Zdravim a budu otravovat se svym problemem i o vikendu :)
Potrebuji na vstup AD prevodniku v PIC napajenem 3,3V privest napeti asi
5-6V, jehoz zmeny chci merit.
Proto jej potrebuji snizit asi o 3-4V, abych se vesel do rozsahu AD.
Pouzit odporovy delic se mi moc nechce, protoze kdyz jim necham tect
maly proud, bude asi pomerne teplotne nestabilni, navic kazdy kus odporu
bude jinak ujety a seriova vyroba bude drama
Bavime se o mereni s chybou max. +- 0,1V.

Existuje i lepsi metoda, jak snizit napeti aby se veslo do rozsahu?
Delal jsem pokusy se zenerkou v serii, ale tou rovnez musi tect dost
velky proud, aby vse fungovalo jak ma a ja nechci odber zarizeni
zbytecne zvysovat, mel by byt do 10mA.