Jaky delic pro AD prevodnik

Snail Instruments snail@snailinstruments.com
Neděle Září 7 12:41:11 CEST 2008

>Potrebuji na vstup AD prevodniku v PIC napajenem 3,3V privest napeti asi
>5-6V, jehoz zmeny chci merit.

Cili napeti baterie?

>Proto jej potrebuji snizit asi o 3-4V, abych se vesel do rozsahu AD.
>Pouzit odporovy delic se mi moc nechce, protoze kdyz jim necham tect
>maly proud, bude asi pomerne teplotne nestabilni, navic kazdy kus odporu
>bude jinak ujety a seriova vyroba bude drama
>Bavime se o mereni s chybou max. +- 0,1V.
>
>Existuje i lepsi metoda, jak snizit napeti aby se veslo do rozsahu?
>Delal jsem pokusy se zenerkou v serii, ale tou rovnez musi tect dost
>velky proud, aby vse fungovalo jak ma a ja nechci odber zarizeni
>zbytecne zvysovat, mel by byt do 10mA.

Jak velkou spotrebu si muze zarizeni dovolit? Jedno reseni by bylo
misto zenerky pouzit LM4040 nebo obdobny paralelni stabilizator, snad
i nektery LM431 by vyhovel. Pracovni proud vylepsenych verzi je od
desitek mikroamper, mozna se najde jeste lepsi. Tento stabilizator se
zapoji tak, aby mel srazeci odpor 'pod sebou', cili bude od napeti
baterie odecitat svoje 'zenerovo' napeti.

J. Hanzal