Prokovovaci nyty - uz jsou zkusenosti ?

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Září 5 23:12:50 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 5.9.2008 od Rollfree:

> A musi se to skutecne pajet (hlavne nahore) ? Nestaci ten mechanicky
> kontakt ?

To prece zalezi na tom, jak kvalitne to udelas. Vyrobce doporucuje to
propajet uplne cele, tj. shora, zespodu, zevnitr, a pokud se ma
zastrcit noha soucastky, pak odsat odsavackou. Takovy popis je v tom
navodu k sade.

Nicmene, na prostrkavani nozicek to moc neni, zadna nozicka se tam
nevejde, a pokud ano, pak do tlustejsich nytu, kdy uz zase ploska musi
byt velka jako krava, takze se nevejdou dva blizko sebe. Navic se
vnitrni prumer jeste deformuje a zmensuje.

Kdyz se to dela tim original nytovacim nastrojem, zalezi na tom, jaka
sila klepnuti je nastavena. Jinak Conrad ma k tem svym nytum take
nytovaci nastroj, jmenuje se favorit, a je to takovy velikansky lis.

> Nejde mi o usetreni prace s pajenim ale o to, aby ten prokov byl co
> nejmensi, jak plosne, tak hlavne vyskove.

To nebude nikdy, jsou potreba velikanske plochy kolem.

> Ten nytovac (jak psal pan Zahradnik) by byl asi elegantni, ale cena
> byla myslim nekde kolem 7000 Kc a to uz mi taky prijde docela dost.

Myslim, ze to stalo 6 tisic Kc bez DPH a soucasti bylo tisic nytu od
kazde ze 4 velikosti. Tisicovka nytu stoji pres tisicovku, takze ten
nastroj stal pod 2 tisice. Je to automaticky dulcik, ale misto
spicateho koliku jsou tam dva nytovaci koliky. A tvrda podlozka a
pinzeta na nyty. A pekna krabicka.

> Pisete, ze cena vychazi vysoko. Materialove se mi to ale nezda tak
> dramaticke, ty nyty z Conrada snad staly nejakych 0.60 Kc/kus (tj.
> cca 0.025 E po vasem ;-)

A lis Favorit stoji pres 5 tisic bez DPH a to je k tomu myslim jen
jeden lisovaci nastroj, pro kazdou velikost je potreba samostatny.

> Troufnete si to dat pod nejakou stonozku ? Da se to udelat tak nizke
> ?

Tim nytovacim dulcikem ano, je to normalne nizoucke, placate. Nesmi se
to zase moc prehnat s tim bouchnutim, pak se to i prorazi.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz